Studiedag.

Någon frågade mig varför min blogg egentligen heter "Studiedag". Förklaringen ligger i att jag bestämde mig för att skriva en del om just skolan och vardagen men även fritiden. Därmed tyckte jag det namnet passade bra då en studiedag enligt Wikipedia är en sammansättning av de två orden studie och dag. En studiedag är kortfattat en dag då man studerar. På arbetsplatser eller skolor har lärarna eller arbetarna studiedagar där de istället för att ha en vanlig arbetsdag, går på utbildningar, vilket i sitt fall leder till att eleverna får en dag ledigt då deras lärare inte är närvarande.
Så, nu vet ni!

Kommentarer
Postat av: ericathebestoneandonly

någon va.. jag heter.. ERICA IVARSSON! hehehe pfff :D (A)

2010-05-04 @ 21:19:40
URL: http://ciita.devote.se
Postat av: Emil Olsson

Jaja ^^ Du e faktiskt inte vem som helst! hihi

2010-05-04 @ 21:47:43
URL: http://studiedag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback