Tisdag.

Tisdagar får jag lov att säga är den dagen på veckan jag längtar allra minst till. Dels idrott första passet på morgonen (själva idrotten har jag ingenting emot, snarare den tidiga timmen), dels lång dag till fyra. Idag var det ingen större skillnad. Tog Röda faran till skogen och kände mig lika cool som vanligt. Vi hade orientering på förmiddagen och jag kan säga, utan att överdriva, att jag inte är född med ett speciellt bra lokalsinne. Yrade runt som en galning bland alla träd och buskar, energisk att hitta de vit/oranga kontrollerna. Trots allt tycker jag det är ganska kul men önskar ibland att man kunde ta det lite lugnt och kanske kolla på kartan noggrannare innan man kutar iväg för att två sekunder senare klia sig i huvudet och undra var man är någonstans...

I eftermiddag har jag pluggat kemi då vi har prov nästa vecka. Om jag ska vara ärlig kan jag inte sätta ett finger på vad det egentligen handlar om, får känslan av att det är bara en massa hokus pokus alltihop. Men, men. När man tycker det är som jävligast kan man alltid påminna sig själv om att det inte är långt kvar till sommarlovet. Det är förmodligen 2:a, eller kanske t.o.m 3:e gången jag tar upp det men det får en att känna sig en smula bättre till mods faktiskt.
Ikväll ska det grillas hamburgare i det goa vädret - efterlängtat! //Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback