Summa summarum: 2010.

Tjugohundratio är snart slut, och tänkte därför göra en kort sammanfattning, eller resumé om man så vill, av the main events så att säga.

Året öppnades tungt som nybliven singel, vilket gav en smärre mörkare vy över vad som skulle komma ske. Ihärdigt pluggandes på våren men som gav möda för det hårda arbetet vid terminens slut. Det ska även sägas att jag ändrade mitt studieval inför andra året då jag, från Naturvetenskap med inriktning natur, gav mig inpå Teknisk design. Ett, får jag säga, viktigt val för mig då jag insåg att jag inte var klippt och skuren för två ytterligare år med provrör, e-kolvar och allt annat man kan tänkas finna i ett labb.

Vid sommarlovets början bar det omedelbart av till Turkiet i två veckor. 35°C varmt, långa dagar på stranden och god mat var en välbehövlig kontrast mot det närmast kaosartade halvåret. Jag införskaffade mig dessutom min Canon EOS 500D som sedan dess har varit en trogen vän. Det kändes som det var nu som året tog sin vändning, och man hade ett helt sommarlov tillsammans med sina vänner att se fram emot.

En bland de trevligare kvällarna var den lilla kräftskivan jag anordnade i vår stuga här på västkusten. Kärt återseende av vissa och trevnad i sällskap av andra.

Det vankas återigen skola men nu med de andra i 09nta. Teknikarna som är minst sagt galna. Det jag kommer att ta med mig från den gångna höstterminen är alla tvister med läraren, långdragna konstruktionslektioner och kaffekok på fysiklektionerna. Vad mer kan jag säga? Det har varit flera omställningar under året, samtliga till det bättre, och miljön i teknikklassen är mycket behagligare än i Natur. Au revoir prestationsångest.

Nu: julen har dragit förbi och lämnat kvar ett enda stort välbehag. Trots att jag gärna hade bytat bort snöväder och
-10°C mot en utlandsresa, var det riktigt mysigt att bara få umgås med släkt och vänner under dessa dagar och stå på stand by.

Är återigen i en position i min säng som sakta men säkert pajar min rygg. Spelar Spotify-listor och laddar inför nyårsafton som, till skillnad från förra, kommer bli riktigt trevlig. Om detta återkommer jag nästa år och förhoppningsvis med ett nytt litet bildregn. Emil tackar för sig och önskar er återigen ett glatt nyårsfirande och ett riktigt gott nytt 2011!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback