Tisdag.

Jag känner mig duktig efter att ha suttit och skrivit på labbrapporten i eftermiddag och är i princip helt klar. Kanske borde plugga på svenskan eller kanske engelskan istället men alltid skönt att vara ute i god tid!
Mamma och pappa kommer inte hem förrän sent ikväll och därmed står det pizza på menyn! Känns väldigt längesen sist trots att det bara var i fredags natt vi befann os på Falkenbergs pizzeria och avslutade vårt "äventyr" ;)
Tänkte dessutom lägga upp en bild på bloggmediumet, where all the magic happens. Jag har alltså en HP Pavillion dv6 men det kan mycket väl tänkas att alltihop sker på en Macbook istället fram på hösten då bland annat natur-samhäll- och estetprogrammen får varsin till varje elev. Jag antar att det är en-till-en-projektet som återupptas nu på gymnasieskolorna. För er som inte visste gick jag på Söderskolan i Heberg förut och vi var bland de första skolorna som detta över huvud taget testades på. Måste säga att hela konceptet var väldigt uppskattat men samtidigt skedde en hel del skadegörelse på datorerna, man kan ju undra vad allt egentligen kostar till slut?
Om jag ska vara ärlig föredrar jag Mac på kanske rätt självklara grunder: design, programvaror, enkelheten m.m. Listan kan göras lång men det finns ju inga bärbara/stationära PC:s i världen som slår Apple på fingrarna när det gäller just utseende och funktioner. Skälet till varför jag inte köpte loss min Macbook förra våren var därför att vi endast hade haft dem i några månader och därmed kostade de ändå 9000:- De pengarna använde jag då hellre till en PC. Nu dock, när vi lär ha dem i två år framöver lär de ju inte vara riktigt lika dyra och då kan det ju vara värt att köpa dem! Då kanske det kan vara aktuellt med en iPhone 4G dessutom? Vem vet!
Nu ska jag sluta "göra reklam" och fortsätta på svenskan. Ska redovisa en bok jag läst av Dan Brown, Den Förlorade Symbolen. En jag rekommenderar varmt för övrigt! Ni får ha det så bra, och hoppas ni gillar den nya bloggen än så länge :) //Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback